احتمالا نام اینگیجمنت اینستاگرام را زیاد شنیده اید. موضوعی که سقوط یا صعود یک پیج به آن بستگی دارد. فکر نکنید که برای کسب و کارتان یک پیج زدید و حالا که چند استوری و پست می گذارید باید رشد کند و فروش را تجربه کنید، نه! اینستاگرام با ابزار و قوانین زیادش کمی راه را برای رشد سریع و بی تلاش ناهموار می کند. حالا راه های افزایش نرخ تعامل اینستاگرام یا همان اینگیجمنت را از کجا بفهمیم؟ وقت آن است با ایران مایند همراه شوید.

اصلا اینگیجمنت اینستاگرام چیست؟

نرخ تعامل مخاطبان با پست ها و استوری های شما می شود اینگیجمنت اینستاگرام. خب طبیعتا هرچه این نرخ بالا باشد یعنی شما پیج بهتر و پویاتری دارید. و الگوریتم اینستاگرام هم با پیج شما سازگار تر است.

اینگیجمنت در نهایت باعث چه می شود؟ بعد از افزایش تعامل پست هایتان به تونل جادویی اکسپلور راه پیدا می کند و این یعنی سود خالص.

 

محاسبه ی نرخ تعامل اینستاگرام

صبر کنید! خیال نکنید این سایت های محاسبه ی اینگیجمنت اطلاعات صد در صد درستی به شما می دهند، نه! آن ها فقط تعداد لایک و کامنت پست ها را جمع می کنند و به نسبت  فالوور هایتان یک میانگین می گیرند اما خبری از بررسی استوری ها  نیست. یادتان نرود که ویوی استوری و تعداد ریپلای هایش از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر نرخ تعامل اینستاگرام است.

حالا اگر می خواهید کارتان راه بیوفتد ما یک فرمول برای محاسبه اینگیجمنت لازم داریم، بیایید با هم امتحان کنیم: تعداد لایک ها و کامنت های یک پست را با هم جمع کنید ، حالا تقسیم بر تعداد فالوور هایتان کنید و عدد بدست آمده را در صد ضرب کنید.

هرچقدر عدد بدست آمده بزرگتر بود به شما تبریک می گوییم نرخ تعامل پستتان بی نظیر است. حالا اگر می خواهید نرخ تعامل کل پیجتان را به صورت نسبی بدست بیاورید این کار را با لایک و کامنت های کل پست هایتان انجام دهید .

راه افزایش اینگیجمنت اینستاگرام

-تولید محتوای قوی و جذاب

به مخاطبتان احترام بگذارید و با محتوای جذاب به اکسپلور راه پیدا کنید. جدا از اینکه سناریو و روش ارائه ی محتوایتان باید جذاب باشد، کیفیت نور، صدا، تصویر هم از یاد نبرید. این یکی از راه های افزایش نرخ تعامل اینستاگرام بود. اگر  می خواهید راز های بیشتری بدانید مقاله ی  جامع اینگیجمنت اینستاگرام ایران مایند را بخوانید.