معمولاً با شنیدن اصطلاح موتور جستجو یا Search Engine به یاد گوگل و یاهو می‌افتیم.

البته این اشتباه نیست. گوگل و یاهو، دو نمونه از موتورهای جستجوگر وب هستند و از جمله معروف‌ترین موتورهای جستجو محسوب می‌شوند.

آیا می دانید موتورهای جستجو و مهارت در پلتفرم هایی مانند گوگل آنالیز چیست؟ صاحبان بسیاری از شرکت های کوچکتر نمی دانند که چه مقدار از بهینه سازی موتور جستجو (جستجوگرها) می تواند در کسب و کار خود داشته باشند. به صاحبان کسب و کار در قدرت جستجوگرها کمک کنید تا وب سایت های خود را به یک اموال سازگار با جستجوگرهای SEO تبدیل کنند. استفاده از مهارت های خود را برای نشان دادن صاحبان کسب و کار چگونه به خواندن و استفاده از داده های تجزیه و تحلیل خود را راه درست و نحوه استفاده از کلمات کلیدی و محتوای ساختاری برای به دست آوردن ترافیک بیشتر استفاده کنید.

تعریف موتور جستجو (به صورت کلی‌تر) می‌تواند به صورت زیر باشد:

موتورهای جستجوگر مجموعه‌ای از نرم افزارها و سخت افزارها هستند که می‌توانند در یک فضای مشخص در میان حجم گسترده‌ای از داده ها، اطلاعات یا داده‌های مد نظر کاربران یا نرم افزارها را جستجو کنند.

این جستجو می‌تواند روی هارد دیسک کامپیوتر شما، روی حافظه‌ی موبایل شما، در یک پایگاه داده یا در فضای وب انجام شود.

اگر موتور جستجو در فضای وب به دنبال اطلاعات بگردد، به آن موتور جستجوگر وب گفته می‌شود.

برای اشنایی با ایران مایند اینجا کلیک کنید