مضرات مسابقات اسپانسری اینستاگرام

این روزها اینستاگرام تبدیل شده به یک محل برگزاری مسابقات کلاهبرداری. شاید برایتان عجیب باشد که چرا میگوییم کلاهبرداری؟ خب این مسابقات که تعداد زیادی فالوور به ما اضافه می‌کنند و یک جورهایی باعث معروفیت پیج ما می‌شوند؛ ناسلامتی یک پیج قوی ما را در پست هایش معرفی کرده است!

متاسفانه باید بگوییم تمام اینها وعده و وعیدهای الکی است؛ در واقع پاسخ ما برای شرکت در این مسابقات اسپانسری، یک خیر قاطعانه است. تجربه به ما به عنوان یک تیم مدیریت پیج اینستاگرام ثابت کرده است.

فالوور فیک برایتان میزنند

معمولاً برگزارکنندگان اینجور مسابقات برای اینکه ثابت کنند که کارشان نتیجه بخش بوده و مدت های زیاد بتوانند از این طریق درآمد داشته باشند، برای پیج تان فالوور فیک خریداری می کنند. البته به تدریجی و به طوری که شما حتی ذره ای شک نکنید. در واقع با انجام مسابقات اسپانسری شما با دست های خودتان پیج تان را به درون چاه می‌اندازید.

فالورهای غیر هدفمند می گیرید

بعد از مسابقه شما با سیلی از فالوورهایی روبرو می شوید که درصد کمی احتمال دارد تبدیل به مشتری شما شوند.

یک مثال می‌زنیم تا این مورد را بهتر درک کنید:

شما یک فروشگاه لوازم کودک دارید. قطعاً مخاطبین هدف شما خانم های باردار، مادران و یا آقایانی هستند که کودک 0 تا 5/6 ساله دارند؛ اما بعد از این مسابقه از پسران و دختران نوجوان گرفته تا هر سنی که فکرش را بکنید، با هر شغل و عنوانی در جامعه، به پیج تان اضافه می‌شوند. 

حالا فرض کنیم 10 درصد از این افراد هم از شما خرید کردند بقیه چه؟ یا شما را آنفالو می کنند یا مثل یک فالوور روح فقط به عدد فالوور تان اضافه شده‌اند؛ پس از عمل هیچ سودی برایتان ندارند.

به امید برنده شدن آمده‌اند

تمام این افراد برای برنده شدن آمده‌اند و چشم بسته شما را فالو کرده اند. حتی ممکن است برای اینکه فعالیت های شما در قسمت HOME نمایش داده نشود، شما را روی حالت بی صدا یا mute قرار داده باشند؛ خوب طبیعی است که بعد از اتمام مسابقه هم شما را آنفالو خواهند کرد.

جدای از اینکه هزینه ای که کردید به باد می‌رود اینستاگرام هم به پیجتان مشکوک میشود. حالا چرا؟ خب ریزش ناگهانی این همه فالوور اصلاً طبیعی نیست!

فالوور روح می گیرید

در خوشبینانه ترین حالت فرض کنیم فالوور های تان ریزش نکنند؛ حالا تعداد زیادی دنبال کننده دارید که با شما تعامل نمی کنند، پس عملاً فرقی با فالوور فیک ندارند؛ مثلاً یک پیج ۲۰ هزار تایی را در نظر بگیرید که پست هایش ۲۰۰ الی ۳۰۰ لایک میخورد عجیب نیست؟

همه اینها را گفتیم که بدانید شرکت‌کردن در این مسابقات اسپانسری چقدر آسیب های جبران ناپذیر برای پیج اینستاگرامتان دارد. 

حالا شما از تجربه های تان از شرکت در مسابقات اسپانسری اینستاگرام بگویید…

 

منبع:

 http://iranmind.net/managment-instagram/