جذب مشتری و مخاطبی که همیشه به صفحه و کسبوکار شما پایبند و وفادار باشد، نیازمند صرف وقت در عین داشتن اطلاعات کافی در این زمینه است. برخی از شرکتها مانند ایران مایند، تخصص و وقت کافی در این زمینه دارند و میتوانند شما را در این راه کمک کنند. اگر میخواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید، با ما همراه باشید.
ادمین اینستاگرام این روزها در فضای مجازی حسابی سرو صدا کرده است! اینستاگرام، یکی از پرمخاطبترین اپلیکیشنهایی است که توانسته توجه بسیاری را به خود جلب کند. ماهانه بیش از 1 میلیون کاربر فعال در این پلتفرم حضور دارند و لحظات خود را با یکدیگر به اشتراک میگذارند. این روزها مشاغل جدیدی وابسته به این سیستمعامل به چشم میخورد، مشاغلی که تا پیشازاین هرگز نامش را نشنیده بودید: ادمین اینستاگرام!
امروز بر خدمات اینستاگرام روزبهروز افزوده میشود. بسیاری از برندها و مشاغل، چه تازهکار چه پرسابقه، تلاش میکنند تا از طریق اینستاگرام خود را به جهانیان معرفی کنند. آنها تمایل دارند تا از این طریق بتوانند مشتریان بسیاری کسب کنند و بر فروش محصولات خود بیفزایند. اما موفقیت در این عرصه، از عهده هرکسی برنمیآید. پس شما باید یک ادمین اینستاگرام حرفه ای انتخاب کنید.
جذب مشتری و مخاطبی که همیشه به صفحه و کسبوکار شما پایبند و وفادار باشد، نیازمند صرف وقت در عین داشتن اطلاعات کافی در این زمینه است. شاید شما در زمینه حرفه و شغل خود، متخصص باشید، اما ممکن است از دانش جذب مخاطب در اینستاگرام اطلاعاتی نداشته باشید. خبر خوش برای شما این است که برخی از شرکتها مانند ایران مایند، تخصص و وقت کافی در این زمینه دارند و میتوانند شما را در این راه کمک کنند. اگر میخواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید، با ما همراه باشید.
ادمین اینستاگرام یا غول چراغ جادو؟
اینستاگرام بالغ بر یک میلیارد صفحه، پیج یا حساب کاربری دارد. هر صفحه میتواند متعلق به یک فرد، یک برند یا کسبوکار باشد. بسیاری از صفحات پرمخاطب اینستاگرام متعلق به اینفلوئنسرها یا سلبریتیها یا برندهای پرطرفدار است. صفحاتی که روزانه هزاران نفر از آنها بازدید میکنند، مطالب و پستها را لایک میکنند یا در زیر هر پست نظر میدهند. این صفحات بهقدری پر از مخاطب است که خود فرد یا صاحب برند نمیتواند وقت خود را صرف رسیدگی به آن کند.رسیدگی به صفحات، تنها به معنای بارگذاری و اشتراک عکس یا ویدئوی جدید نیست. پاسخ به نظرات یا تعامل با دیگر کاربران نیز جزوی از این رسیدگی محسوب میشود. به همین دلیل این صفحات و صاحبان آنها از افراد دیگری برای رسیدگی به این امور کمک میخواهند. این افراد میتوانند از نزدیکان مورد اعتماد آنها باشند، یا میتوانند کسانی باشند که در این زمینه آموزشدیدهاند. فراموش نکنید که ادمین اینستاگرام در ازای کارهایی که انجام میدهد، مبلغی را بهعنوان حقوق دریافت میکند.
چرا حضور ادمین برای کسبوکارتان ضروری است؟
همانطور که پیشتر هم متذکر شدیم، اینستاگرام یکی از مهمترین و پرمخاطبترین سیستمعاملهایی است که در سراسر دنیا از محبوبیت بینظیری برخوردار است. روزانه میلیونها کاربر وقت بسیاری را صرف این اپلیکیشن میکنند. آنها بسیاری از محصولات موردنیاز خود را از طریق این صفحات پیدا کرده و خریداری میکنند. از کارها و فعالیت سلبریتی موردعلاقه خود اطلاعاتی کسب میکنند و با آنها در ارتباط هستند. هر چه تعداد دنبالکنندهها، نظرات و لایکهای یک پست بیشتر باشد، نشاندهنده میزان محبوبیت بیشتر آن صفحه است.
همین موارد باعث میشود تا فعالیت در اینستاگرام برای هر برند یا سلبریتی به یکی از بخشهای جداییناپذیر کار آنها بدل شود. آنها تلاش میکنند تا با کسب لایک و نظرات بیشتر، نشان دهند که محبوبتر هستند. به همین دلیل وقت بسیاری را باید پای تلفن همراه بگذرانند تا دنبالکنندههای بیشتری کسب کنند. اینجاست که حضور ادمین اینستا بسیار لازم و ضروری است و نیاز به مدیریت پیج اینستاگرام احساس میشود.
از غول چراغ جادو چه بخواهیم؟
اگر تصمیم دارید تا از فردی بهعنوان ادمین پیج اینستاگرام خود کمک بگیرید، باید بدانید که چه وظایفی بر عهده او است و شما باید چه انتظاراتی از او داشته باشید. بهطورکلی، وظیفه ادمین اینستاگرام این است که صفحه کاربری شما را مدیریت کند. آن را فعال نگه دارد و تلاش کند توجه مخاطبین بیشتری را به سمت صفحه شما جلب کند. اما بهصورت اختصاصی وظایف ادمین به شرح زیر است:● ادمین باید بتواند به طور منظم عکسها و فیلمهایی را دررابطهبا صفحه شما بارگذاری کند یا بهاصطلاح آن را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.
● مهمتر از آن این است که بتواند متنی را متناسب با محتوای بصری منتشر شده، در زیر عکس به اشتراک بگذارد. محتوای بصری و متنی منتشر شده باید منحصربهفرد باشد و بتواند توجه مخاطب جدید را جذب صفحه کند. این کار در عین این است که باید مخاطبان موجود را نیز حفظ کند. تازگی و منحصربهفرد یا بهاصطلاح یونیک بودن محتوا، اصل این کار است.
● باید بتواند به پیامهای افراد، چه فالوورها و چه افرادی که صفحه شما را دنبال نکردهاند با صبر و حوصله پاسخ دهد. این کار باعث میشود تا تعاملات دوطرفه شما زیاد شود و مخاطبان جذب صفحه شما شوند. فراموش نکنید که این کار باعث دلگرمی دادن به فالوورها است.
● باید به نظراتی که در زیر پستها گذاشته میشود پاسخ دهد. در واقع باید تمام این نظرات را مطالعه کند و به هرکدام پاسخی درخورشان صفحهای که اداره میکند بدهد.
چه امور دیگری بر عهده ادمین صفحه شما است؟
وظیفه ادمین به همینجا ختم نمیشود کارهای دیگری نیز بر عهده این فرد است:● یکی از اصلیترین وظایف ادمین اینستاگرام این است صفحه را به نحوی اداره کند که تعداد لایکهای صفحه افزایش یابد. البته باید تلاش او به نحوی باشد که لایکها توسط فالوورهای حقیقی به دست آید. لایکهای تقلبی یا بهاصطلاح فیک میتواند صفحه شما را به خطر تعلیق نزدیک کند.
● بارگذاری استوری یکی از کارهایی است که باعث میشود مخاطبان صفحه و برند شما را از یاد نبرند.
● مدیریت اینستاگرام باید وقت زیادی صرف کند و به نظرات ارسال شده برای استوریها نیز واکنش نشان دهد.
● ادمینی که برای صفحه شما فعالیت میکند باید بتواند هم ویدئوی متناسب را به اشتراک بگذارد هم باتوجهبه میزان بازدیدها دریابد کدام یک از ویدئوها بیشتری بازدید را داشته است. به این طریق میتواند به شما کمک کند در همان مسیر گام بردارید.
● محافظت از امنیت صفحه نیز یکی از مهمترین کارهایی است که یک ادمین پیج اینستاگرام باید انجام دهد. او نباید اجازه دهد تا صفحه شما هک شود و یا افراد دیگری به این صفحه دسترسی داشته باشند.
توانمند همچون ادمین اینستاگرام
قطعاً فردی که به او صفحه خود را میسپارید باید ویژگیهایی داشته باشد تا بتوانید با خیال راحت اکانت خود را به او بسپارید. اما چه ویژگیهایی برای بهدستآوردن این موقعیت نیاز است؟ در چه صورتی میتوانید امیدوار باشید که ادمینی که استخدام کردهاید بازدید صفحه شما را افزایش خواهد داد؟همانطور که میدانید چرخ اینستاگرام بر پایه محتوای متنی و بصری میچرخد. پس مهم است که ادمین اینستاگرام شما، خلاقیت کافی در خلق و تولید هر دو نوع محتوا را داشته باشد. از طرفی، او باید بتواند محتوای بصری را با کمکگرفتن از نرمافزارهای مختلفی مانند فوتوشاپ تولید نماید.
مهم است که عکسها و ویدئوهای صفحه شما تکراری یا از صفحات دیگر نباشد. بینندگان و مخاطبان شما بهسرعت متوجه این امر میشوند. اگر به دنبال فردی با این خصوصیات هستید، میتوانید به این صفحه سری بزنید. دیدن رزومه کاری ادمین یکی از کارهایی است که خاطرتان را آسوده میکند.
از طرفی باید بتواند رتبه انگیجمنت صفحه شما را افزایش دهد. اگر نتواند محتوای یونیک خلق کند، در نتیجه تعداد بازدید صفحه کاهش مییابد. پایین آمدن تعداد بازدید، لایک و نظر شما را به سمت خرید موارد تقلبی و فیک خواهد کرد. همین امر میتواند توسط اینستاگرام شناسایی شده و نهتنها رتبه شما را کاهش دهد بلکه صفحه شما را به حالت تعلیق درآورد.
چه اطلاعاتی برای یک ادمین، جز لاینفک کارش به حساب میآید؟
ادمینی موفقتر است که به زبان انگلیسی تا حدودی تسلط داشته باشد. اگر این خصوصیت را دارا نباشد، نمیتواند در کار با اپهای مختلف و یا با خود اینستاگرام تسلط کافی داشته باشد. این اپلیکیشنها به زبان انگلیسی تولید شدهاند و گاه با فارسی کردن این صفحات، نمیتوانید متوجه فعالیتی که باید انجام دهید شوید. پس به این گزینه توجه کنید.
از طرفی، او باید با اصول بازاریابی و روشهای مختلف تبلیغات، علیالخصوص در بستر اینستاگرام آشنایی کافی داشته باشد تا بتواند صفحه شما را بیش از همیشه مقابل چشم مخاطبان قرار دهد. برای داشتن یک ادمین اینستاگرام حرفه ای می توانید به سراغ مجموعه ایران مایند بروید.
برای استخدام ادمین چه میزان باید هزینه کنید؟
اگر شما هم جزو کسانی هستید که نیازمند ادمین پیج اینستاگرام هستید، حتماً قبل هر گزینهای حقوقی که پرداخت میکنید ذهنتان را به خود مشغول میکند. اما بد نیست بدانید که صرف هزینه برای استخدام یک مدیر باکیفیت، در واقع سرمایهگذاری برای حرفه شما محسوب میشود. اگر ادمین اینستا که استخدام کردهاید کاربلد باشد، بهسادگی میتواند با جذب بیشتر مخاطب، فالوور، لایک و کامنت، مشتری بیشتری را به سمت حرفه شما کسب کند.کسب مشتری بیشتر یا تبدیل مشتریهای شما به مشتریهای بالفعل، میتواند باعث افزایش فروش و در نتیجه افزایش کسب درآمد باشد. این بدان معنی است که اگر بیشتر هزینه صرف کنید، بیشتر درآمد کسب میکنید. این حقوق بیش از آنکه هزینه باشد، سرمایهگذاری است. اما توصیه ما به شما این است که قبل از هر کاری بر سر هزینه ادمین اینستاگرام با یکدیگر توافق کنید.
کلام آخر
این روزها هیچکس نمیتواند منکر تأثیر اینستاگرام بر کسبوکار و حرفههای مختلف شود این تأثیر با داشتن یک ادمین اینستاگرام قطعاً بیشتر خواهد شد. برندها، چه بزرگ و چه کوچک تلاش میکنند تا با کمک این اپ خود را به قلههای موفقیت نزدیکتر کنند. اما برای افراد و برندهایی که پر از مخاطباند این کار کمی دشوار و وقتگیر است. از طرفی برای کسانی که در اینستاگرام یا کسبوکارهای اینترنتی نوپا هستند هم رسیدن به موفقیت از طریق این اپ، کمی دشوار و گیجکننده به نظر میرسد.
در هر دو صورت کمکگرفتن از کسی که وقت و اطلاعات لازم را دارد، بسیار ضروری به نظر میرسد. توصیه ما به شما این است که برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات حساب کاربری خود با فردی دیگر، سعی کنید با کسانی وارد معامله شوید که قابلاعتماد و کاربلد باشد. ما ایران مایند را به شما توصیه میکنیم. مطمئن باشید پشیمان نمیشوید.